پاشافوم تولید کننده یونولیت ورقه ای

شاید اگر در چند دهه گذشته ساختمان سازی کرده باشید یا با انواع ساخت و سازهای امروزی در قیاس با ساخت و سازهای گذشته های نه چندان دور مواجه شده باشید، به خوبی نقش پررنگ یونولیت ورقه ای یا ورق یونولیت را در صنعت ساخت و سازهای امروزی مشاهده نموده اید.

یونولیت در ساخت وساز

از ورق یونولیت به عنوان عایقی بسیار مناسب در صنعت ساخت و ساز ساختمان‌ها بیشترین استفاده را به عمل می‌آورند که خاصیتی ضد حریق و ضد ضربه دارند و در برابر سرما و گرما و انواع رطوبت و شرایط جوی مختلف از خود کاملا مقاوم خاصی به خرج می‌دهند.

کاربرد یونولیت در ساختمان سازی

بلوك هاي يونوليتی (پلي استايرن) به دليل وزن کم و كم هزينه بودن براي ساخت و ساز و در آپارتمان هاي بلند مورد استقبال انبوه سازان قرار گرفته اند.

اين بلوك ها دو نوع «قابل اشتعال» و «غير قابل اشتعال» دارند. وزن هر قطعه بلوك سيماني كه در ساختمان سازي به كار مي رود، ۱۵ كيلوگرم است، در حالي كه وزن بلوك هايی که جنس يونوليتی دارند، بسيار اندک است.

همین امر سبب می شود وزن ساختمان تا اندازه بسيار زيادي کم شود. البته باید توجه داشته که اين بلوك ها تنها تا ۲۰ دقيقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند.

ايمني اماكن مسكوني در برابر حريق و حادثه از اهمیت زیادی برخوردار است و به مصالح به كار رفته مرتبط است..

بلوك هاي «پلي استايرن» به دليل وزن کم خود، وزن نهايي ساختمان را كاهش می دهن و، به همين خاطر است که در ساختمان سازي مورد استفاده قرار مي گيرند.

باین بلوک ها نقش باروري ندارند و که باعث ایمن شدن آن ها در برابر زمین لرزه می شود.

مشکل این بلوک ها، همان طور که گفته شد، مقاومت کم در برابر حرارت و شعله وري آنها در برابر آتش است.

اگر جنس مرغوب اين بلوك ها در ساختمان سازي به کار رود، مقاومت شان در برابر آتش بیش تر خواهد بود.

با توجه به مشکلات بحرانی کشورمان در ساختمان سازي نبايد از بلوك هاي غیر مقاوم در برابر آتش استفاده شود.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *